Happy Three Friends

Miss Money

Thursday 29 May 2014

Help !! Virus Ni Ubah Facebook Aku !!! :(


Salam, aku tengah buat research kat google tadi, cari background-background yang best untuk di-download. Tengah-tengah cari tu, ada lah juga link yang tak boleh dibuka, sebab ada virus. Kat skrin tertulis Access Denied. So, aku pun close lah link yang tak boleh bukak tu dan teruskan research. Agak dalam 10 minit aku biarkan facebook aku...lepas tu, aku refresh balik facebook aku, kot-kot ada notification....


tiba-tiba jadi cenggini :



bila aku pergi ke page FB aku, dia jadi macam ni jugak :


dan akan selama-lamanya loading...aku tak tahu macam mana nak buat...try jugak klik-klik kat tab menu-menu tu tapi takde pape effect. Tak boleh nak check notif, tak boleh nak check pm, buat apa pun tak boleh T_T....isk3...


Korang tengok bahagian notification, private messages dan friend request tu semuanya window dia keluar je macam tu, tak boleh click untuk simpan..T_T isk3...sedihnya aku...

Aku dah log out untuk log in balik pun tetap macam ni jugak jadinya...wuwuwu kenapa..... :( korang pernah kena macam ni tak?? Aku sedih betul, sebab kat rumah lappy aku pun memang dah beberapa bulan jadi benda yang sama. Selama ni aku online FB kat ofiz...kalau ikut sejarah kerosakan lappy aku dulu. Mula-mula dia jahanamkan layout fb aku sampai tak boleh log in langsung, then dia jahanamkan pula layout blog aku sampailah tak leh nak log in langsung. Aku tak format lagi pun lappy tu sebab aku boleh online dan update blog kat ofiz....tapi dah jadi camni...wuwuwu...

tahu tak apa jenis menatangnya virus ni?? Macam mana nak nyahkan beliau dari pc ofiz aku ni T_T...wuwuwu tak semangat nak g kerja cam ni...haha wuahhh (ketawa sambil nangis)





3 comments:

reenapple said...

Virus ke link? Aku rasa macam masalah wifi je. Kekadang aku kena juga gitu tapi bila dan restart balik wifi, terus ok je. Ce try.

Tapi tak tahu lah kalau tak sama. Kalau tak boleh juga, maaf la, tak bole tolong.

ezyra taharin said...

virus ke nie??aishh bahaya nye!!habis rosak..ada anti virus kaspersky tak??anti virus tu bagus ..dlu lappy sye kne virus sekarang dah ok

Mime MF said...

selalunya kalau jd cmni mslh internet..tp sy xtau lah kalau sbb virus...xpandai..