Happy Three Friends

Miss Money

Friday 14 March 2014

Yakinlah aku juga akan dijaga...



Andai kita terpisah dalam terpaksa...


Yakinlah aku di sini akan dijaga dan dilindungi oleh Tuhan...


dan aku juga akan yakin engkau juga akan dijaga dan dilindungi oleh Tuhan di sana...


.....




....

Kemampuan manusia dalam menjaga dan melindungi amatlah terhad walau
dicuba sedaya-upaya, andai terpisah, jangan salahkan diri kerana ia lumrah
manusia, yang selalu ditindas oleh mereka yang kuat..tetaplah yakin bahawa
Tuhan akan tolong menjaga dan melindungi


dan dalam pada kita risau pada orang yang kita sayang, kita juga harus
meyakinkan mereka, bahawa kita di sini akan baik-baik saja, sebab apa
yang aku pasti, mereka juga lebih risau tentang kita walaupun
sebenarnya mereka yang sedang menghadapi bahaya...





....

Hmmm..entah kenapa aku tiba-tiba menulis ini....yang pasti aku menaip


dengan rasa yang sayu....


1 comment:

reenapple said...

Gambar tu, lagu When You're gone??

Aku pun rasa sayu baca ini...

Apaapapun, yakin pada DIA. Aku cakap itu pada diri aku setiap kali aku down.