Happy Three Friends

Miss Money

Thursday 3 October 2013

Kenapa Jatuh Peranakan Sebelum Kahwin ??

Salam. (sambungan dari entry ini)


Ringkasan tentang entry tersebut : Aku mengalami kencing tak lawas baru-baru ni dan keadaan tu membuatkan rutin seharian aku terganggu dan rasa stress gila sebab rasa kerap nak buang air kecil, tapi bila buang tetap rasa tak puas sebab yang keluar hanyalah beberapa titis sahaja. Urghhh !



Lepas aku minum jus Cranberry seperti yang disarankan oleh few bloggers, masih tak berkesan pada aku. So, that's why mak aku sarankan aku supaya berurut, kot-kot peranakan aku terturun.



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


(Gambar hiasan je ni, takde maknenya aku nak urut2 kat spa~hahah)

Okay, ni aku nak citer pasal peranakan yang terturun / jatuh ni. Bagi mereka yang dah kahwin dan yang dah pernah melahirkan baby-baby comel, pasti tahu pasal hal ni. Tapi bagi anak-anak dara macam aku yang belum berkahwin ni, kurang terdedah sikit dengan hal2 ni..haha


Organ Peranakan Jatuh Sebelum Kahwin ??



Mangikut rata-rata orang yang berpengalaman termasuklah makcik yang mengurut aku hari tu, berikut adalah punca-punca apesal peranakan kita-kita yang belum kahwin ni boleh jatuh :-



i)   Angkat benda berat-berat

ii)  Tolak benda berat guna kaki, terutamanya menggunakan ibu jari kaki
iii) Jatuh terhentak pada punggung / jatuh terduduk
iv) Gaya hidup yang lasak, terutamanya ahli-ahli sukan
v)  Saiz / berat badan yang terlebih-lebih

Okay, refer kepada kes aku ni, angkat benda-benda berat memang selalu, lagi-lagi waktu duk asrama dan hostel (10 tahun). Serius aku tak suka ulang alik naik turun angkat barang waktu cuti panjang / cuti sem, so aku sumbat semua barang dlm 1 kotak, then angkat sekaligus. Masa tu rasa macam superman~ Hahah :P


Then, tolak benda berat guna kaki pun selalunye punnnnn~ ala, mana aku tahu boleh efek sampai macam tu :( kalau berat sangat memang aku tolak je, lagi-lagi baldi yang penuh dengan air kat toilet tu. Hahaha :p


Jatuh pun pernah, terduduk. Then tak berurut. Terhentak belakang badan pun pernah masa excident kereta kena sondol bulan puasa hari tu. Hahaha


Gaya hidup lasak, emmm lasak gak lah, aku suka lompat-lompat, panjat-panjat bukit, panjat pokok, lari-lari, tendang-tendang, cumanya aku bukan seorang ahli sukan. Hahah :p



Jatuh Peranakan ini ada 3 Peringkat, boleh rujuk sini



Cara Menaikkan Peranakan Yang Jatuh ??


Cara urutan untuk naikkan peranakan yang jatuh adalah dengan 'menyengkak' naik ke atas. (PERLU DILAKUKAN OLEH ORANG YANG BERPENGALAMAN OKAY !)


Anda akan disuruh berbaring, dan tukang urut tu akan lakukan untuk korang. Dan AMARAN :



UNTUK ANAK DARA YANG BELUM BERKAHWIN, KORANG TAK BOLEH DISENGKAK DARI HADAPAN BETUL-BETUL ATAS MISS V KORANG. BERHATI-HATI SEBAB SESETENGAH MAKCIK URUT MAIN URUT JE, SO NANTI AKAN ADA MASALAH LEPAS KAHWIN, SUSAH DAPAT ANAK DAN SEBAGAINYA AKIBAT PERANAKAN DAH 'JAUH' (tapi rezeki anak urusan Allah SWT, aku hanya sampaikan pantang larangnya saja :)





Aku pun nasib baik lah, Alhamdulillah dapat makcik urut yang kepoh sikit mulutnya. Haha..dia 'sengkak' aku daripada belakang (tak rasa apa) then sengkak depan..bila sengkak depan ni rasa adoi sakitnya! Tak best gila kena sengkak..senak perut..haha


Then before dia sengkak aku tu, dia periksa peranakan aku okay ke tak. Alhamdulillah dia cakap peranakan aku kuat. Sesetengah anak dara yang dia urut, peranakannya dah 'jauh' Aku tak faham apakah, tapi yang pasti..mungkin ia tak bagus. Oh by the way korang pon boleh check sendiri peranakan korang tu macam mana. Caranya :



Letak ibu jari pada pusat / dalam pusat perut anda dan rasa. Kalau ada rasa macam denyutan, maknanya peranakan korang okay, dan tak 'jauh'.


Menurut makcik tu, peranakan 'jauh' ni sebab before kahwin dah ada urut-urut perut bagai. Makcik tu memang tegaskan dia takkan urut perut pempuan2 yg belum kahwin mcam aku. owh, nasib baik makcik ni berpengetahuan luas. Hahah :p


Okay panjang lebau dah aku citer ni. Harap bermanfaat lah ya. Terima kasih :) Saya doktor Lynn Damya~~hahah :p



                                                      

UPDATE
Ramai yang tanya nombor fon makcik urut ni, tapi maafkan sayeee...sebab nombor dia dalam fon ayah saya yang simkad dan fon nya telah pun rosak. Jadi memang hilang semua. Maaf sesangat ya.. :(

18 comments:

nurdani said...

alamak risau jugak bab ni. dulu rajin angkat benda berat, lasak kemain. bab kencing tak lawas pun pernah berlaku. tapi sekarang alhamdulillah dah tak da macam tu sejak minum jus delima.

IntaNBerliaN said...

nasib bai dah kawen, xyah nak risau psl ni sangat.. hihii

tp kene jaga2 gak, sbb lps bersalin, rahim blh jatuh gak kan...

Anonymous said...

slm ..ada no makcik tu tak...tq

Kai Ssi said...

sbb tu la org pompuan x elok sgt angkat benda2 berat nie...

http://abgdude.com/blog/2013/10/03/jalanjalan-hutan-bandar-jb/

mrs kayrul said...

kita dah kahwin...tapi mujur la masa bujang dulu tak de masalah macam awak...risau jugak ye...

Anonymous said...

bg no macik tu nak phone la nak p mgurut gak

Unknown said...

Pls nk nk mkck tu.sy jatuh toilet dh 2 kali then period on off. Kalau sesunggot tu jgnla ckp, separuh nyawa!!

Unknown said...

Nk no mkck pls

Unknown said...

Nak jgkkkk

Saleha said...

Nak no makcik urut tuh boleh..area maner yer....

Unknown said...

Nk no tpon makcik bole? Tq

Unknown said...

Bole bagi no makcik 2 plzzzz.

Anonymous said...

Makcik tu dok area mane?minta no.fon dia boleh?.tq

Anonymous said...

nk no mkcik tu

Anonymous said...

Info bagus ni

Anonymous said...

Bgus info nie...leh tau x,no mkck 2...de org xpcye la sbb org ckp blm branak mne blh rahim jatuh...dlu ayh ngn arwah mama sllu psan jgn agkt brg brat2 tp sbb da jd kbiasaan n mmg lasak...kje plk tmpt yg kne agkt air bcrton2 nie la jd nye...skt kt tumit kki,pggang skt,kncing xlawas dan kdg2 skt kt bhgian rahim...blh bg alamat mkck 2?tq..jasa awak dknang :)

Unknown said...

bole tau contact org yng berurut tu x??

Unknown said...

Asslmkm..nk tanya,so mcm mana makcik tu urut lyn yer?dan apa lagi nasihat or ubatan yg makcik tu cadangkan..?