Happy Three Friends

Miss Money

Friday 19 October 2012

Pity cat....and us...



You're gonna die....

Boleh kita steady cakap macam tu tak dengan orang yang kita sayang?
Sanggup ke?


Even kita tahu pun, kita masih berharap apa yang kita tahu tu takkan berlaku.
dan selalunya..even kita tahu pun, kita berusaha untuk beritahu dia yang
semuanya akan okay...


Kita tipu.



Bila aku tengok gambar kucing kat bawah ni, aku tak tahu berapa lama lagi dia
boleh hidup, kalau makan pun dia tak boleh. Serius, memang aku sedih gila tengok.
Nak ikutkan hati memang aku tak sanggup nak letak pic ni dalam blog aku.
Tapi, aku nak sentuh 'sesuatu' kat sini...



Aku ambil daripada Facebook. Ini kisah dia :

"Kucing ini dijumpai di area Tanjung Balau sedang meminta simpati pada orang
yang lalu lalang untuk mencari sedikit makanan. Bila dihulurkan makanan dengan
lincah ia cuba makan TAPI ia hanya mampu menjilat makanan itu kerana bahagian
mulutnya telah HANCUR. Hanya lidah yang mampu terjelir untuk merasa.
Jika korang jumpa kucing ni, apa yang korang nak buat ?"


aku highlight soalan last yang memang tertulis kat kisah dia tu...


Jika korang jumpa kucing ni,
apa yang korang nak buat ?



Aku rasa ramai yang cepat-cepat keluarkan ipad, iphone, samsung galaxy tab,
DSLR, dan segala bagai gajet canggih untuk petik gambar kucing tu dan upload
dekat lamang-lamang soOSIAL, dengan harapan ada orang boleh tolong kucing ni.
Dan lepas tu terus blah dari situ. Kan??


Even hari tu ada excident pun, aku tengok ramai je yang berkerumun datang
merakam dan ambil gambar, lepas tu upload kat lamang soOSIALL
daripada menolong mangsa excident yang tengah sakit tu.


...


what the....





terima kasih sudi sebarkan, tapi trend sekarang memang kita ni suka sangat sebar
kan cerita di alam siber daripada menolong betul-betul di alam realiti.
Yelah, tolong sebar....kan?






6 comments:

Anonymous said...

Kalau Fy dah lama angkat bawa pergi vet. Tak sanggup tengok dan biarkan mcm tu je.

Knp dgn kucing tu Lynn? Mcm pelik je tgk.

Shila said...

kesian kucing tu..!

tolong sebar..hmm..

Lynn Damya said...

fyfy : hmm betul tu, sy pun xtau sgt sbb citer nye sikit je..tp kesian sgt klw org2 kat sana xtolong.. :(

miss senget : sian kan :(

cici tembikai said...

:( I selalu nak tolong tapi tak berkesempatan :( nak bawak vet i takde duit . my mom pulak geli kang bawak balik rumah tak pasal2 je kang . mampu doakan je lah :(

haah mmg trend sekarang .tp I rasa mcm biadab la kalau tgh situasi begitu org nak amek gambar :( lainlah kalau ada bangkai kereta tersadai ke amek lah tapi kalau org tgh sakit2 lagi nak di flash flash -,-'' haiya.

lg satu trend amek gambar sebelum makan -,-'' dah lupa baca doa dah .

btw rindu awakkk lerr

Nong Andy said...

sedihnya tengok muka kucing tu...

::CIK LYNN:: said...

kesian nya...