Happy Three Friends

Miss Money

Wednesday 16 May 2012

Baik aku buat syiling bentuk Love je


Hai, first of all wanna wish Happy teachers day kepada semua guru
yang mengajar aku daripada aku tadika sampailah sekarang. 
Happy teachers day too kepada parents aku yang selama ni
banyak educate aku di rumah tentang nilai-nilai kemanusiaan :)


Okay, suka tak duit syiling baru yang cantik tu kawan-kawan?
Duit 50 sen dia siap ade lekuk-lekuk bunga kat tepi-tepi tu.


Ya, syiling bertukar ni bukan sebab apa sangat pon, yelah
nak orang memperingati zaman pemerintahan kita. Contoh
masa zaman sekolah dulu, batch kita lah batch first time yang
berjaya membakar sekolah beramai-ramai, so orang akan ingat kan?


It goes same with this, tengok je duit syiling ni, orang akan ingat
zaman bila wujudnya duit ni. Dan sebenarnya lagi ramai yang
tertanya-tanya siapakah gerangan orang yang men-design syiling nih??


For honest, aku tak suka syiling yang cantik ni. Sebab aku pakai
bukan sebab nak belek-belek sambil memuji-muji or nak framekan
ke apa, aku guna duit syiling untuk dilaburkan kepada meter
parking, kat mesin gedegang, you know mesin jual air tin tu, 
then nak cucuk kat troli kat supermarket tu, nak masuk kat
washing machine kolej, nak beli tiket-tiker train di KL Central...

dan apa yang orang ramai tahu, syiling ni tak praktikal....
Hahaha....


Aku berniaga kat pasar malam, bila orang tengah ramai kat gerai,
dan bagi duit syiling baru yang berat 5 sen sama besar macam 10sen,
bagi duit syiling baru yang berat dia lebih kurang berat coin kat
KBOX tu, boleh mendatangkan kerugian, tahu?


Apalah sangat 10sen tertukar dengan 5sen kan~~ yelah, tapi
kalau dah selalau sangat, aku rasa macam nak gak buat
syiling sendiri yang lagi tak practikal iaitu syiling berbentuk Love!


Lagi sweet kan, nampak sikit aku ni caring~~ (u_u)


Okay, tak tahu lah akan ada tindakan susulan or tidak. 
Yang penting, kalau nak buat something or perubahan yang besar
serta drastik, sila lah buat research dulu dalam-dalam, okay?


Ini satu pembaziran yang boleh dielakkan :)
Chow


Reported by : Inspector Gadget

pss : ada follower baru sy yg bernama Ainun Nasir, awak xtinggalkan
link blog awak, xdpt nk trace balik, bg link blog eh :) TQ

1 comment:

Anonymous said...

sokong lynn! selalu sgt tersilap between 5sen and 10sen. sengal!