Happy Three Friends

Miss Money

Wednesday 11 January 2012

Cerita Untuk Hari Ini : Pondan lagi bagus dpd jantan

Assalamualaikum and hi readers. Seperti mana yang dirancang semalam, hari
ni aku pun pergi lah ke bus stand untuk beli tiket underspot time tu jugak and
balik ke rumah aku di jb sana tu~~so, sepanjang hari ni, macam-macam yang
aku nampak....


1. Pondan lagi bagus daripada jantan
For the very first time, I thought that pondan bapuk tu lagi bagus dan lagi
layak diberi respet daripada golongan-golongan bergelar jantan. Nak tau
apsal? Sebab, tadi aku deal dengan dua orang penjual tiket bas express..
Sorang jantan dan sorang si bapuk tu. Sampai je bus stand, tak turun motor
lagi ni, si jantan dah terjerit-jerit, terpekik terlolong panggil aku ' kak' lah,
'kak long' lah dengan harapan aku akan pergi deal dengan diorang. FYI,
aku lagi akan avoid orang macam kau adelah (-_-') such an annoying guys!
Direct aku terus pergi ke tiket kaunter sorang bapuk ni, sebab atleast perangai
dia takdelah macam monyet jantan tadi tu. Then deal, tiket time tu dah habis,
tinggal jam 12 tengahari jap g. Time tu kol 10.30 baru.
Then, jantan tu terjerit-jerit panggil aku sambil tunjuk bas kat sebelah dia
yang nak pergi jb ada lagi satu seat kosong. Aku pun pergilah, boleh pulak
sampai je depan dia, jantan tu boleh gelak-gelakkan aku then cakap, 
"haha ala tadi ada tinggal satu seat je, sekarang dah penuh dah,
nak pukul 12 nanti adalah" sambil dia tersandar-sandar kat motor sapa
entah depan kaunter tu, tahan gelak. Serius aku rasa nak bagi middle finger
kat dia, tapi aku jaga~ lagi. Then, aku terus pergi balik kat pondan tu book
tiket, okay seriously pondan tu lagi beretika daripada jantan tu okay !!!
Cakap properly and hormat kita sebagai customer dan korang bolehlah
nampak antara dia dengan jantan tak guna tu, siapa lagi layak untuk 
dipecat (marah ni !)




Then, kat kedai makan. Tokey kedai tu kalau ye pon anda tengah busy,
sila layan customer anda dengan baik okay~ Ini ditengkingnya customer tu
depan aku, memang aku rasa nak letak balik je nasi yang dalam pinggan
tu, naseb dah letak kuah, kalau tak memang dah cancel dah, hish !!!
Agak-agaklah, customer tu bukannya kurang ajar pon dengan kau, yang
kau nak tengking-tengking apesal? Kau bukak kedai makan, kalau kau
macam tu, kau masaklah sedap macam mana pun, takde orang nak
makan kat tempat kau tau?




Okay, itu je ketidakpuasan hati aku setakat ni. Owh ya, siapa orang 
JB? Dah pergi Johor Premium Outlets tu tak? Ala, yang korang panggil
JPO tu~ tempat barang-barang branded, clazz you all~ hahaha..nanti
aku pergi, aku update gambar kat sini okay, tapi err...bergambar je lah, 
aku tak layan lahhh barang-barang branded cam Polo, Burberry tu 
semua aku tak main lahh....okay thanx bye~ (z_z)

2 comments:

cici tembikai said...

damn . teruk gila -.-'' kalau i pun akan pergi kat bapuk tu. haishh. dorang ni cuma sbb kekeliruan identiti je kalau tak dorang lagi okay daripada jantan2 -.-''

pasal peniaga tu , mmg dia sorang je bukak kedai ? selalu kalau macam tu , mmg lah dia berlagak sikit. konon bagus lah kan -.-'

owner said...

cici : huh tauu xpe, i cam nak sepak je mamat xguna tu, stress menengoknya ha adoi pun (-_-') yup, tokey kedai tu kedai dia satu je area tu, tu yg berlagak sebakul tu, hampeh~