Happy Three Friends

Miss Money

Saturday 24 December 2011

Artwork Aku Paling Buruk Sem Ni !

Assalamualaikum and hi readers. Seems like lamaaaaa giler aku
tak update blog ni kan. Aku tersangatlahhh busy dengan final work
sekarang ni. And tadi aku ada presentation, kitorang kena pilih satu
tajuk dan buat artwork based on tajuk yang kita pilih tu. Ada banyak
tajuk :

Illustration
E-comic
Visual Narration
Corporate Identity
2D Animation
3D Animation
Interface Design
and many mores.....

So, aku pilih Visual Narration dan bawah tajuk tu ada tajuk kecil :

Photography, Photo Manipulation, dan apa lagi entah...
So, oleh kerana aku minat photo manipulation tapi aku
tak berapa nak reti buat, so aku pilih lah photo manipulation.
Dengan harapan aku dapat cabar diri sendiri untuk buat
yang gempak-gempak sikit kan.

Ok, untuk hasilkan photo manipulation ni, aku kena gunakan
gambar-gambar lain daripada internet iaitu :


then, aku edit dalam Psd dan ini lah resultnya
(artwork paling buruk !) :
Okay, ini ialah imagination aku di mana aku imagine salah satu sebab
kenapa cuaca mendung dan hujan. Aku bayangkan matahari, guruh
dan kilat, awan mendung semua boleh dilukis untuk cuaca hari ini.
Dan seperti dalam photo manipulation kat atas tu, highlighter bertindak
sebagai dakwat yang melukis sinaran mentari dan keceriaan tersadai
di tepian pantai. Dan jauh sikit tengah laut tu jugak ada sebatang pensel
warna kuning untuk menceriakan suasana tapi oleh kerana ia patah, 
maka cuaca mendung pada waktu itu. Faham tak imaginasi aku ni? (-_-')




Okay then, hari tu aku pening sebab tak tahu nak shoot handbag yang
mana satu, aku bersetuju dengan Fyfy yang Chanel Hanbag tu sesuai
digunakan untuk photoshoot so aku try lah guna handbag tu. :) Ni masa
shooting manually guna available light je (study lamp) haha :p

Even shoot dalam bilik je pon, kena make sure lighting is perfect !
Then baru lah aku buat photo manipulation untuk advertising handbag
ni :) dan ni lah resultnya :

haha, aku rasa artwork aku yang ni cantik (-_-') perasan sendiri, so kena
lah letak besarrr sikit kan. Okay aku perasan lagi..(-_-') So, aku cuba
letak element2 kemewahan dan sophisticated dalam artwork ni. Dan
harap-harap ianya menjadi~ hehe..

Okay, ke'busy'an aku still belum habis sebab aku belom submit kerja
travel photography lagi~~~~~~~~ (-_-') so, sekarang aku nak tidur
sebab esok kena bangun awal nak ergi travel ke KL (kl je) untuk shooting.
Berusahaaaaaaa !!!! (jerit depan cermin sorang-sorang dan buat-buat
tidur bila roomate terjaga) (u_u)~~~
zzzzzz~~
Goodnight readers....goodnight my sweetheart~~

4 comments:

MalizaMah said...

ak, kalau saya yg buat, lagi buruk sih....
best gak kan dpt edit2 mcm ni....

Anonymous said...

photo manipulation yg 1st tu cantik. kreatif :D

owner said...

Alieza : haha, mmg best sgt, tp best klw dpt buat yg cntik2 lah..awk pon boleh belajar tau, klw free nt sy buat tuto edit cmni..(cheh, mcm gempak je nk wat tuto~) (-_-')

owner said...

Fyfy : whOa trima kasih, ade gak yg ckp kreatif (desperatekan pujian) haha..(n_n)'