Happy Three Friends

Miss Money

Thursday 10 November 2011

Mari Membebel Pasal Sesuatu

Assalamualaikum readers. Hari ni hari Khamis, Ahad ni aku dah nak balik U semula.
Assignment aku belum bersentuh apa lagi ni. Aku rasa kemalasan aku sem ni makin
bertambah-tambah. Aku tak tahu kenapa? Memang rimas, memang rasa nak buat, tapi
rasa je lah kan. Geraknya tidak. Opz, sorry aku bukan pemalas okay, dulu aku rajin je
tapi sekarang dah macam cipan dah tahap kemalasannya ni. Dan aku rasa adalah
beberapa faktor yang membuatkan aku malas nak buat kerja. Hmmmm....

Pertama aku rasa, subjek semester ni tak menarik. Semuaaaanya tak menarik macam
dulu sebab sekarang ni based on research dan theory and yup it is so damn boring !
I hate it so muchhhhh ! Huh ! It is just like you need strong reason, strong purpose and
then you'll proceed to do sketches and designing process. But, if you don't proceed
whatever the proposol with the strong and good ideas, then you'll die. I know proposal
is really important as a based and guideline to do some project but I don't know.
For me it is too boring ! All subject is boring except for my minor project sebab aku
amek photography. So, it quite interesting than the others 8 subject ! Atleast, for the
photo, aku boleh pergi jalan-jalan amek gambar, do an outdoor and indoor shooting,
learn on how to interact with models, make up artists, hair stylists and it is a relax
subject I thought. It is really fun and i'm enjoyed the subject very well !

Kedua ialah sebab subjek terlalu banyak. Aku rasa macam aku dah amek SPM
pulak tahun ni, dekat 9, 10 subjek. Sedangkan batch last sem hanya ada 4, 5 subjek
je. Nak tahu kenapa? Sebab pihak U cakap, batch-batch sebelum kitorang ni, masa
lapang mereka banyak sangat, dan subjek pulak sikit, jadi diorang macam tak banyak
kerja....and YES damn it bila lepas tu, batch aku yang dikenakan hukuman ! Serious
shit is really fair okayyyy~ Every students from semester 5 and 6 will usually have
a project, It's like the biggest project to represent our knowledge, our own concept,
ideas and everything that we've learned from diploma until the last year and for us,
it is like 'The Show Time' and we'll really wait for it. To compete healthy with the
others great student BUT, right now, the big project dah takde lagi and guess why?
Sebab tajuk-tajuk kecil kat bawah tajuk untuk projek besar tu dah dikeluarkan menjadi
subjek-subjek lain, dan pasal itulah kitorang ada 9 subjek sekarang ni. Damn !!
And for each subject, we'll need to form A Group. Ya, i admit i hate work in group.
I can tolerate but the weakness when we work in a group, we can't use total of
our ideas. And i hate it. Kalau yang dapat teammates yang okay ya it's okay lah, tp
kalau yang dapat teammates yang macam sial macam mana? Silap-silap yang asyik
buat kerja tu boleh gila bunuh diri sebab tertekan dengan perangai teammates. Some
lectures pulak bagi markah sama je untuk semua teammates tak kisahlah diorang
buat kerja ke tak. Bila ada student yang datang mengadu, that lecture tak nak amek
tau dan akan cakap tu hal awak, dah tau student tu macam tu, kenapa amek dia
dalam group awak? Heyppp jangan menjawab, kita student, kang menjawab
kita gak yang kena PANGKAH even kita cakap yang betul. Diorang kan xde
cara lain kalau diorang tak suka student. THIS IS REALITY okay, some lecturers
macam tu okay. (-_-')

Ketiga ialah bila subjek dah banyak sangat dengan setiap satunya ada work, then
kerja group lak tu, aku rasa malas gila. Kalau kerja individual maybe aku tengah
buat sekarang ni, tapi bila kerja group, nak kena discussion lagi, kena pertimbangkan
idea setiap sorang lagi, agak rumit dan leceh di situ. Memang semua orang cakap
kalau work in group kerja akan cepat siap, tapi tak pon. Tak guna jugak kalau 
teammates semua buat dek je, nak tunggu sorang ketuk baru nak jalan. Lambat
jugak siap kan? So what? Aku dah malas langsung nak buat ni,dah xde semangat
dah. Memang lah aku confirm tak nak sambung master dah, kat sana belajar lagi
mengarut (based on senior cakap lah). Dan aku better nak kerja je, daripada
tertekan study bagai nak rak, baik aku kerja, dan belajar memasak kat rumah.
Nanti khawin, boleh lah masak sedap-sedap untuk my future husband and anak-
anak aku nanti. hahaha amboi tak sabar nak khawin dah ni. Gatal !! (-_-') Okay
lah, tu je...tu je? Padahal dah panjang gila ni..hahaha okay jangan marah, bye2~

No comments: